Archief vanaf 2011

Archief 2018

AANMELDEN


De eerste acitiviteit voor 2018 wordt op donderdag 12 april 2018 gehouden.

We bezoeken het Waterlinie Museum Fort bij Vechten aan de Achterdijk 12 in Bunnik.
Fort bij Vechten is gebouwd tussen 1867 en 1870 om Utrecht te beschermen. De aanleg van de forten rondom Utrecht vond plaats tussen 1815 en 1826. De draagwijdte van het geschut nam halverwege de 19e eeuw snel toe en het bleek dat de forten (de Klop, de Gagel, Blauwkapel, Biltstraat, de Lunetten) te dicht bij Utrecht lagen. Vanaf 1867 werd daarom een tweede linie van forten bij Utrecht aangelegd. Het Fort bij Vechten is onderdeel van deze linie. Mobilisatie van het fort was er in 1870, 1914-1918 en 1939-1940, maar bij oorlogshandelingen is dit fort echter nooit betrokken geweest.

Het programma ziet er als volgt uit:

15:00 uur

Bezoek aan het Waterliniemuseum

17:00 uur

Diner

19:00 uur

Einde programma

 

Wij verzoeken jullie om je vóór 4 april a.s. aan te melden voor het Waterlinie museum.

 

AANMELDEN

AANMELDEN


Datum en plaats van handeling:      

Woensdag 25 april 2018, vanaf 19:00 uur.

Hotel Midland, aan de Ariënslaan 1 te Utrecht

Let op: Parkeren is eerste 3 uur gratis, daarna € 1,75 per uur.

 

Het programma luidt als volgt:                                                                                                      

19.00 uur:            Ontvangst bij Hotel Midland

19:15 uur:            Algemene Vergadering

20:00 uur:            Bowling, met een glaasje

21:00 uur:            Einde bijeenkomst

 

AANMELDEN

AANMELDEN


Hallo Upac-ers

 

Op 3 mei 2018 gaan we Happen Stappen en Varen in Utrecht!

 

De indeling van deze middag/avond is als volgt:

 

▪ 17.00 uur  Vaartocht:           De boot vertrekt om klokslag 17.00 uur met een vaartocht over de grachten van Utrecht (opstapplaats wordt later meegedeeld). Een gids vertelt van alles over deze prachtige stad.

▪ 18.00 uur  Voorgerecht:      We zullen worden onthaald in een gezellig restaurant aan de gracht in hartje Utrecht. Jullie krijgen daar een heerlijk voorgerecht of proeverij van voorgerechten, inclusief een drankje*.

▪ 19.00 uur  Stadswandeling: Een gids haalt ons op bij het restaurant. Hij heeft een mooie route voor ons uitgestippeld van een uur en die eindigt bij het volgende restaurant.

▪ 20.00 uur  Hoofdgerecht:    Hier worden we ontvangen met een welkomstdrankje* en geniet we van een heerlijk hoofdgerecht. Bij dit diner zal nog een drankje* geserveerd worden.

▪ 21.30 uur  Dessert:               Een heerlijk Grand Dessert, waarna het “Happen, Stappen en Varen” afgesloten worden met een kopje koffie of thee.


* tapbier, huiswijn, fris, koffie en thee.

Happen, Stappen en Varen doen we met maximaal 20 deelnemers. Schrijf je dus snel in. 

Mochten er bijzonderheden ten aanzien van het eten zijn, zoals voedselallergieën, diëten of religieuze redenen, graag doorgeven bij je aanmelding.



Met vriendelijke groet,

namens het bestuur van de Utrechtse Provinciale Assurantie Club

Betty Bohte, voorzitter

 

AANMELDEN

AANMELDEN


Hallo Upac-ers

De indeling van deze middag/avond is als volgt: 

Om 14.30 uur uiterlijk aanwezig zijn bij Brasserie Rodestein, Sitopark 10, 3941PP  Doorn (stel je routeplanner in op Langbroekerweg 10, 3931 MT Doorn)

We beginnen met een kop koffie en gebak.

Om 15.00 uur worden we verwacht in Museum Huis Doorn (aan de overkant) Langbroekerweg 10, 3941 MT  Doorn.

In Huis Doorn heeft vanaf 1920 de ex-keizer van Duitsland, Wilhelm II, gewoond. We bezoeken het huis, met alle mooie pracht en praal, onder begeleiding van een gids.

Om 16.15 uur (na afloop van de rondleiding) is er nog gelegenheid om in het Paviljoen een tentoonstelling te bezoeken over de Eerste Wereldoorlog.

Om 17.00 uur vertrekken we naar het Rosarium Doorn, Molenweg 4, 3941 PT Doorn.

Aldaar gaan we genieten van een lekkere maaltijd (buffet) en tot slot maken we, in groepjes, een rondje over de midgetgolfbaan.



Met vriendelijke groet,

namens het bestuur van de Utrechtse Provinciale Assurantie Club

Betty Bohte, voorzitter

 

AANMELDEN

AANMELDEN


Hallo Upac-ers,

 

Wat staat er op het programma: een rondleiding door het Volvomuseum aan De Zodde 4, te 1231 MB  Loosdrecht.

Dit is een privé collectie van Ernst Kasteleijn. die ook een autohandel heeft.

Na afloop gaan we gezellig ergens een hapje eten.

Mochten er bijzonderheden ten aanzien van het eten zijn, zoals voedselallergieën, diëten of religieuze redenen, graag doorgeven bij je aanmelding (bij het vakje “opmerkingen”).

 

Met vriendelijke groet,

namens het bestuur van de Utrechtse Provinciale Assurantie Club

Betty Bohte, voorzitter

 

AANMELDEN

AANMELDEN


Hallo Upac-ers

 

De indeling van deze middag/avond is als volgt:

 

▪ 14.30 -15.45 uur  Bezoek aan de prijswinnende historische attractie onder het Domplein (adres Domplein 4 te 3512 JC Utrecht). Van de Romeinen, de roemrijke middeleeuwen tot aan het herbeleven van de storm van 1674, DOMunder neemt je mee door de bewogen geschiedenis van 2000 jaar Domplein, Utrecht, Nederland en Europa

▪ 16.00 uur  Koffie/thee met koek in de Sint Willebrorduskerk aan de Minrebroederstraat 21, 3512 BA Utrecht

▪ 16.15 - 16.45 uur  Rondleiding met uitleg van een gids door de Sint Willibrorduskerk.

▪ 17.00 uur diner in Bibelot (Oudegracht 181, 3511 NE Utrecht)


Mochten er bijzonderheden ten aanzien van het eten zijn, zoals voedselallergieën, diëten of religieuze redenen, graag doorgeven bij je aanmelding (bij het vakje “opmerkingen”).



Met vriendelijke groet,

namens het bestuur van de Utrechtse Provinciale Assurantie Club

Betty Bohte, voorzitter

 

AANMELDEN

AANMELDEN

 

Op 16 oktober bezoek aan Museum Sterrenwacht, Gebouw Sonnenborch, Zonnenburg 2 te 3512 NL  Utrecht.

Programma:

Omstreeks 15.00 uur aankomst op eigen gelegenheid bij het museum

Na een kopje koffie worden we welkom geheten door de directeur van het museum, de heer Bas Nugteren.

Omstreeks 15.30 begint de rondleiding. Afhankelijk van het aantal deelnemers in 1 of 2 groepen.

Diner:

Na deze rondleiding, volgt een diner. De plaats wordt nog bekend gemaakt aan degenen, die zich hebben aangemeld.

 

Met vriendelijke groet

Namens het bestuur van de Utrechtse Provinciale Assurantie Club

Betty Bohte, voorzitter

AANMELDEN


Hallo Upac-ers,

 

 

Ook dit jaar organiseert de Seniorenvereniging a.s.r. weer een lezing over de belastingwijzigingen en Upac-ers mochten daarbij aansluiten.


Locatie: het vergadercentrum in het a.s.r. gebouw aan de Archimedeslaan 10 te Utrecht
Inloop vanaf 15.45 uur met koffie en thee.
De lezing begint om 16.15 uur en eindigt om 17.15 uur.


Mochten er bijzonderheden ten aanzien van het eten zijn, zoals voedselallergieën, diëten of religieuze redenen, graag doorgeven bij je aanmelding (bij het vakje “opmerkingen”).

Met vriendelijke groet,

namens het bestuur van de Utrechtse Provinciale Assurantie Club

Betty Bohte, voorzitter

 

AANMELDEN

Archief 2017

AANMELDEN

 

Beste UPAC-leden,

Onze eerste bijeenkomst in 2017 is een hele speciale.
Op 8 maart aanstaande spreekt Hans Bleijerveld, Directeur Team Bijzondere Uitvaarten van Monuta, over hoe Team Bijzondere Uitvaarten handelt in crisissituaties.
Hij geeft inzicht in alle taken van het team rondom bekende crisissituaties uit het verleden.
Hoe was de communicatie geregeld, waar kregen hulpverleners mee te maken en wat was de rol van Team Bijzondere Uitvaarten?
Laat je inspireren door indrukwekkende ervaringen op het gebied van hulpverlening tijdens crisissituaties.

Over de spreker                             

 

Hans Bleijerveld is Directeur Team Bijzondere Uitvaarten bij Monuta. Monuta vind elke uitvaart bijzonder, want elk mens is uniek.
Sommige uitvaarten zijn ook bijzonder omdat de uitvoering om een speciale manier van werken vraagt.
Het gaat dan bijvoorbeeld om grote, complexe uitvaarten, uitvaarten met mediabelangstelling of uitvaarten waarbij protocol en ceremonieel een belangrijke rol spelen.
Team Bijzondere Uitvaarten is er om ook deze uitvaarten op de juiste manier te verzorgen. Dit team bestaat uit een aantal medewerkers die door het hele land kunnen worden ingezet.

Naast uitvaarten kunnen zij bijvoorbeeld ook een herdenkingsdienst of een stille tocht organiseren. Als het nodig is, is het team binnen een half uur beschikbaar.
Hans en zijn team waren medeverantwoordelijk voor de organisatie van de ceremonie voor de terugkeer van de slachtoffers van de ramp met de MH17.  

Programma:

Jullie zijn vanaf 17.30  uur van harte welkom bij Blue Lotus te 3706 AR Zeist aan Laan van Vollenhove 3202, waar een kopje thee of koffie voor jullie zal klaarstaan.
Om 18.00 uur zal er daar een maaltijd geserveerd worden.
Om 19.15 vertrekken we richting Monuta
Nijenheim. Monuta is gevestigd te 3704 EA Zeist aan de Kroostweg 33.
De lezing
begint om 19.45 uur en eindigt tussen 20.30 uur en 21.00 uur.
Daarna wordt ons door Monuta nog een drankje aangeboden.
Uiterlijk om 21.30 uur eindigt de bijeenkomst.

Opgeven kan tot uiterlijk 3 maart 2017.

Introducés en degenen, die zich opgeven en niet op komen dagen, betalen € 25,-- voor dit programma.

Het bestuur hoopt jullie de 8e maart 2017 te mogen verwelkomen.

Met vriendelijke groet,

namens het bestuur van de

Utrechtse Provinciale Assurantie Club

 

Betty Bohte, voorzitter

 

AANMELDEN

AANMELDEN

 

Beste UPAC-leden,

 

 

Nadere info volgt!

 

Namens het bestuur van de Utrechtse Provinciale Assurantie Club

 

Met vriendelijke groet,

Trudy Wiersma-Schmidt

secretaris UPAC

 

AANMELDEN

AANMELDEN

Beste UPAC-ers,

Op onze Algemene Vergadering is afgesproken dat we jullie de data en de activiteiten voor 2017 zouden toesturen. Op deze Algemene Vergadering is ook afgesproken dat (als er ruimte is) de partner ook kosteloos mee mag. 
Let op: de data kunnen iets afwijken van hetgeen we op de Algemene Vergadering gecommuniceerd hebben. Dit komt omdat we de activiteit op de eerstgenoemde (voorkeurs)datum niet rond konden krijgen.
Programma:
  • Jullie en jullie partners zijn vanaf 15.00 uur van harte welkom bij het Museum Oude Ambachten aan de Rijksweg 87 te 3784 LV Terschuur (het museum is nabij het grote witte ei van Barneveld, zie de tekening), waar een kopje thee of koffie met wat lekkers voor jullie zal klaarstaan.
  • Vervolgens worden jullie om 18.00 uur in Restaurent De Gardernse Berg aan de Putterweg 59 te 3886 PB Garderen verwacht, waar een heerlijke wokmaaltijd kan worden samengesteld.
  • Om 21.00 uur eindigt de programma.
Opgeven kan tot uiterlijk 28 juni 2017.
Degenen, die zich opgeven en zonder tijdig af te melden, niet op komen dagen, betalen € 35,-- per persoon voor dit programma.

Het bestuur hoopt jullie de 4e juli 2017 te mogen verwelkomen.

AANMELDEN

AANMELDEN

Rondleiding 15.00, diner vanaf 17.30, uiterlijk 25-7 aanmelden

 

AANMELDEN

AANMELDEN

Utrecht
Van 10.00 tot 11.30 uur, daarna lunch

AANMELDEN

AANMELDEN

a.s.r. Utrecht
16.00 uur lezing, 17.15 eten

 

AANMELDEN

AANMELDEN

17.00 uur eten, 19.00 chocolade, max 18 deelnemers

 

AANMELDEN

Archief 2016

AANMELDEN

 

Beste UPAC-leden,

 

Het bestuur van UPAC wenst jullie een goed, gezond, gelukkig en gezellig 2016. UPAC hoopt daar zeker haar steentje aan bij te dragen. Zij heeft -onder meer- een leuke, educatieve avond voor haar leden in petto. Daarvoor hebben we twee gastsprekers bereid gevonden om een verhaal te vertellen rond KUNST.

 

Wanneer: donderdag 18 februari 2016

Waar:  bij The Oriental Swan (Het Zwaantje), Rademakerstraat 2, 3769 BD  Soesterberg.

 

Mevrouw Mr. Drs. Ina Bertsch geeft geregeld lezingen en cursussen aan diverse volksuniversiteiten en kunsthistorische instituten. De 18e februari zal zij voor UPAC een lezing geven over:

Jeroen Bosch, over duivels & dronkenlappen en ander gespuis.

Deze lezing geeft uitleg over twee belangrijke aspecten van Jeroen Bosch z’n werk: op de eerste plaats het dagelijkse leven, door hem onder meer gevisualiseerd door dronkenlappen, dieven en flessentrekkers. Daarnaast is de schilder vooral bekend geworden door zijn schilderijen van de meest vreemdsoortige duivelse wezens. Wat waren zijn inspiratiebronnen  en wat bedoelde hij ermee? Deze lezing zal jullie iets wijzer maken over het raadsel Jeroen Bosch.

Mocht je na deze lezing nog meer over Jeroen Bosch willen weten? Van 13 februari tot 8 mei 2016 loopt in het Noord Brabants museum de tentoonstelling  Jheronimus Bosch, visioenen van een genie.

Na dit “kunstige” verhaal krijgen jullie een heerlijke Chinese maaltijd aangeboden.

Daarna geven we graag het woord aan de heer Jeroen Opstelten, manager Art & Private Client van Hiscox Nederland.

In deze lezing zal ons uitgelegd worden, waarom een specifieke kunstverzekering geen overbodige luxe is. Veel particulieren en bedrijven realiseren zich namelijk niet dat ze financiële risico’s lopen als ze hun in kunst geïnvesteerde kapitaal niet op een specifieke kunstpolis verzekeren.

“Daar liggen dus kansen voor adviseurs”, meent Opstelten.

 

Tijdstip

Wat

Wie

17.00-17.30

ontvangst van deelnemers

Bestuur

17.25

kopje soep

Deelnemers en sprekers

17.35-19.00 

Jeroen Bosch, over duivels & dronkenlappen en ander gespuis

Mevrouw Mr. Drs. Ina Bertsch

19.00-19.45

Chinese maaltijd

Deelnemers en sprekers

19.45-20.30

Lezing over het verzekeren van kunst

De heer Jeroen Opstelten van Hiscox Verzekeringen

 

Wij hopen op een grote opkomst en rekenen dus op jullie aanwezigheid! Het bestuur hoopt jullie op 18 februari 2016  te mogen verwelkomen.

 

Namens het bestuur van de Utrechtse Provinciale Assurantie Club

 

Met vriendelijke groet,

Trudy Wiersma-Schmidt

secretaris UPAC

 

AANMELDEN

AANMELDEN

 

Hallo leden van UPAC,

 

Graag nodigen we jullie uit voor onze Algemene Vergadering, met aanvulling een potje bowling. Het financieel verslag, het jaarverslag en het verslag van de Bijzondere Algemene Vergadering treffen jullie hierbij aan. 

Wij verzoeken jullie om je vóór 1 maart a.s. aan te melden voor deze vergadering. Reden hiervoor is dat wij een zaaltje hebben gehuurd voor een kleine € 200 en als de opkomst heel laag is (minder dan 10 personen), kunnen we nog annuleren en een alternatieve vergaderplaats zoeken.

Datum en plaats van handeling:

Dinsdag 12 april 2016

Aanvang: vanaf 19:00 uur

Locatie:

Hotel Midland

Ariënslaan 1

Utrecht

 

Let op: Parkeren is eerste 3 uur gratis, daarna € 1,75 per uur.

Het programma luidt als volgt:

  • 19.00 u: Ontvangst bij Hotel Midland
  • 19:15 u: Algemene Vergadering
  • 20:00 u: Bowling, met een glaasje
  • 21:00 u: Einde bijeenkomst 

Downloads:

- Financieel jaarverslag 2015

- Verslag 2015

- Verslag ALV 2015

 

Wij hopen jullie de 12e april te ontmoeten!

 

Namens het bestuur van de

Utrechtse Provinciale Assurantie Club

 

 

AANMELDEN

Het bestuur van UPAC is weer druk bezig geweest met de organisatie van een zomeractiviteit. Onze keuze is gevallen op een boottocht op de Linge.

Ook de partners zijn deze keer van harte welkom. We gaan een buffetcruise maken door een van de mooiste stukjes van Nederland.

Aan de deelname voor de leden en hun partner zijn geen kosten verbonden. We hebben voor 30 personen een reservering gedaan.

In principe geldt de regel: vol is vol en wie het eerst komt, die het eerst maalt.

Dus wacht niet te lang met inschrijven als je mee wilt.

 

AANMELDEN

 

 

http://www.rederijleerdam.nl/album/vloot/parel/pict3908w.jpg 

 

 

 

 

 

Waar: Veerstoep 3 te 4142 LD Leerdam
Route: zie de routebeschrijving hieronder

Programma

16.45-17.00 uur: ontvangst van deelnemers

17.00 uur: Afvaart en prachtige tocht met buffet

22.00 uur: Terug in de haven

 

Wij hopen op een grote opkomst en rekenen dus op jullie aanwezigheid!

 

Namens het bestuur van de

Utrechtse Provinciale Assurantie Club

 

 

Betty Bohte, voorzitter

 

 

 Routebeschrijving

 

Ligplaats Schepen:
Rederij Leerdam
Loswal, Veerstoep 3
4142 LD Leerdam

(hier geldt een parkeerverbod). Voor parkeren verwijzen wij naar het parkeerterrein aan het Oranjeplein te Leerdam
(max 2 uur betaald), het parkeerterrein aan de Oostwal achter AH (betaald) of het gratis parkeerterrein t.h.v.
Lingedijk 8 te Leerdam.

Routebeschrijving naar Leerdam:

Vanuit richting Utrecht-Den Bosch:
Rijksweg A2 Utrecht-De Bosch, afslag nr 12 “Everdingen-Leerdam”
Volg provinciale weg N484 richting Leerdam, in Leerdam borden centrum volgen. Bij stoplichten 2x (=Recht van Terleede)
weg vervolgen; Voor de brug, bij de molen rechtsaf richting Kedichem(=Lingedijk). Na 300 meter gratis parkeerplaats
personenwagens links, tegenover de Glasfabriek buitendijks.(**) Tevens zijn er diverse parkeerroutes in Leerdam, door
de borden P te volgen. oa Parkeergarage. Hiervandaan loopt u onder de Lingebrug door naar de Veerstoep (ca. 300 m)

(**) Voor evt. eerst afzetten van passagiers bij de loopplank:
Bij 2e stoplicht linksaf, meteen rechts (langs EmTe), aan het einde rechts en links de dijk af.

Vanuit richting Rotterdam/Nijmegen:
Rijksweg A15 Rotterdam-Nijmegen, afslag nr. 29 “Vuren-Leerdam” .Volg provinciale weg richting Leerdam.
Na de brug over de Linge gaat u linksaf richting Kedichem (= Lingedijk). Na 300 meter GRATIS parkeerplaats personenwagens links,
tegenover de Glasfabriek buitendijks (**)

(**) Voor evt. eerst afzetten van passagiers bij de loopplank:
Bij 1e stoplicht rechtsaf, meteen rechts (langs EmTe), aan het einde rechts en links de dijk af.

Routebeschrijving NS
In Leerdam ligt het NS-station op loopafstand. (ca. 5 minuten). Een gezellige wandeling door het centrum van de Glasstad brengt u
aan de steiger van de Rederij Leerdam, gelegen aan de voet van de gerestaureerde stadswal naast de Lingebrug.

 

 

06 33087640

Een aantal leden is niet meer actief in de verzekeringsbranche en heeft geen behoefte meer aan De Beursbengel. UPAC betaalt wel ieder jaar voor dit abonnement.

Daarom verzoeken wij alle leden die De Beursbengel in 2017 nog wel wensen te ontvangen dat kenbaar te maken.

Wie niet de moeite neemt om zijn gegevens achter te laten, zal vanaf 1 januari 2017 geen Beursbengel meer ontvangen.

Hieronder kunt u uw keuze aan ons doorgeven.

 

AANMELDEN

Beste UPAC-ers,
 
Vorig jaar heeft de  Seniorenvereniging a.s.r., naar aanleiding van Prinsjesdag, een lezing georganiseerd over de belastingplannen en wij mochten daarbij aansluiten.
Dit jaar organiseert de verenging weer een dergelijk lezing en wel op vrijdag 21 oktober 2016 en ook deze keer mogen we weer meeluisteren.
De spreker is Gerard Tekelenburg. Gerard heeft jaren als leidinggevende en fiscalist op het Adviesbureau van AMEV gewerkt. Hij zal jullie informeren over de belastingwijzigingen die in 2017 intreden en de gevolgen daarvan voor de senioren.


Locatie:

het vergadercentrum in het nieuwe a.s.r. gebouw aan de Archimedeslaan 10 te Utrecht.

Het programma ziet er als volgt uit:

  • Inloop vanaf 15.45 uur met koffie en thee.
  • De lezing begint om 16.15 uur en eindigt om 17.15 uur.
  • Dan is er nog een kwartiertje om vragen te stellen aan Gerard.
  • Daarna is er een buffet.
  • Om 18.30 uur eindigt de bijeenkomst.

Opgeven kan tot uiterlijk 12 oktober 2016. Introducés en degenen, die zich opgeven en niet op komen dagen, betalen € 25,-- voor dit programma.

Het bestuur hoopt jullie de 21ste oktober 2016 te mogen verwelkomen.>

 

Bij voorbaat dank.

 

Trudy Wiersma-Schmidt

secretaris UPAC

 

AANMELDEN

Archief 2015

Beste leden van de UPAC en GSFD, 

Zoals wij op onze sites reeds hebben vermeld, wordt er dit jaar weer een Nieuwjaarsbijeenkomst georganiseerd.

Graag nodigen we je uit voor deze bijeenkomst, die de titel draagt: Juridische hulp begint bij de ARAG …..en voor de GSFD - UPAC begint 2015 bij de ARAG!

Wij zijn zeer content dat ARAG dit jaar onze gastheer wil zijn. ARAG heeft een topscheidsrechter bereid gevonden om ons  een interessante presentatie te gaan geven.Je kan meebeleven hoe een scheidsrechter in een "split second" zijn beslissing moet nemen, momenten waar wij misschien veel van kunnen leren?!Wij wensen je een goede jaarwisseling,

 

Met vriendelijke groet,

Het programma luidt als volgt:                                                                                                                                                                    

17:00 u:            Ontvangst bij ARAG

17:45 u:            Opening GSFD, UPAC en ARAG

18:00 u:            Spreker Danny Makkelie

19:15 u:            Afsluiting GSFD, UPAC

19:30 u:            Dinerbuffet, aangeboden door gastheer ARAG

21:00 u:            Einde nieuwjaarsbijeenkomst

Lokatie

ARAG, Kastanjelaan 2, 3833 AN Leusden

Let op: Niet parkeren bij de ARAG, maar volg de parkeerinstructies ter plekke!

Beste leden van de UPAC en GSFD,

 

De Algemene Vergadering van de GSFD en de UPAC!

In twee aaneengesloten zalen vinden de Algemene Vergaderingen van onze verenigingen plaats. Gezamenlijk sluiten wij de vergaderingen van onze verenigingen af en na afloop is er een borrel.

Het programma luidt als volgt:                                                                                                                                                                     

17:00 uur: aanvang vergadering

 

Graag verwelkomen wij alle leden om de vergadering bij te wonen.

Met vriendelijke groet,

 

Namens het Bestuur

Trudy Wiersma-Smidt

 

Beste leden van de UPAC,

 

Gegevens over de BBQ en de volgende Algemene Leden Vergadering vindt u hieronder.

 


Aanvang 17.00 uur

Lokatie

Het Wapen van Haarzuilens te Haarzuylens

 

Presentatie download

 

Op vrijdag 16 oktober zal Alex van Scherpenzeel van de ANBO, de bond voor de ouderen, een lezing houden over de belastingwijzigingen 2016 en de gevolgen daarvan voor de senioren.

Alex komt spreken voor de leden van de Seniorenvereniging a.s.r en wij mogen daarbij aansluiten.

Locatie: het vergadercentrum in het nieuwe a.s.r. gebouw aan de Archimedeslaan 10 te Utrecht

Het programma ziet er als volgt uit:

 

  • Inloop vanaf 15.30 uur met koffie en thee.
  • De lezing begint om 16.00 uur en eindigt om 17.00 uur.
  • Dan is er nog een kwartiertje om vragen te stellen aan Alex.
  • Daarna is er een buffet.
  • Om 18.30 uur eindigt de bijeenkomst.

Opgeven kan tot uiterlijk 5 oktober 2015. Introducés betalen € 25,00 voor dit programma

 

Trudy Wiersma-Schmidt

secretaris UPAC

Aanmelden

 

Op dinsdag 3 november organiseren wij een ‘lekkere’ bijeenkomst. Na bijgepraat te zijn over de signalering uit de branche, waarbij Steef Klarenbeek, de gespreksleider zal zijn, gaan we bonbons maken bij Top (bekende banketbakker en chocolaterie in Bilthoven/Soest en omgeving)

Locatie: Grieks restaurant Nostalgia aan  Soesterbergsestraat 50, 3768 EJ Soest

Het programma ziet er als volgt uit:

  • Inloop vanaf 16.00 uur met koffie en thee.
  • De bespreking begint om 16.30 uur en eindigt om 17.30 uur.
  • Om 17.30 uur gaan we Grieks eten. Vanuit het Griekse restaurant lopen we naar de chocolaterie,
  • Om 19.00 uur start daar de workshop Bonbons maken
  • Om 21.00 uur eindigt de workshop en gaat iedereen met een KILO eigengemaakte bonbons naar huis

Opgeven kan tot uiterlijk 25 oktober 2015. Bij de Bonbonworkshop kunnen maximaal 20 leden deelnemen.

Wie het eerst komt, is zeker van een plaats. Introducés betalen € 45,-- voor dit programma. Indien er meer dan 35 aanmeldingen komen, wordt op 5 november de avond nogmaals georganiseerd.

Trudy Wiersma-Schmidt

secretaris UPAC

 

Archief 2014

Beste leden van de UPAC en GSFD,

Nieuwjaarsbijeenkomst:

Dit jaar zijn de assurantieclubs de UPAC en GSFD voor de nieuwjaarsbijeenkomst uitgenodigd bij gastheer Movir, de arbeidsongeschiktheidsverzekeraar met een helder doel!

De visie van Movir is veel meer dan het uitkeren van geld, namelijk het bieden van maatwerkoplossingen, meer focus op inhoud! Deze visie heeft grote overeenkomsten met de doelen van het professionele intermediair. Uw assurantieclubs dragen deze visie een warm hart toe, bij Movir begint dit direct na de voordeur, waar begint dit bij u?

Het onderwerp en de gastspreker voor deze nieuwjaarsbijeenkomst worden binnenkort gepresenteerd! De Nieuwjaarsbijeenkomst, met het "heldere doel en toekomstvisie" van Movir voor ogen,  is een uitgelezen gelegenheid om deze ideeën met uw collega's uit te wisselen en elkaar een goed Nieuwjaar te wensen!

Uw aanmelding wordt op naam geregistreerd en wij verzoeken u indien mogelijk te carpoolen, zodat een ieder een parkeerplaats gegarandeerd kan worden. Let op zonder aanmelding kunnen wij uw entree niet garanderen.

Rest ons namens de besturen van de GSFD en de UPAC jullie allen fijne Kerstdagen te wensen en alvast een goed begin van het nieuwe jaar!

 

Met vriendelijke groet,

 

Wim Oudheusden
Gooische Sociëteit Financiële Dienstverlening

Jacqueline Brandwijk
Utrechtse Provinciale Assurantie Club
Het programma luidt als volgt:                                                                                              

17:00 u:            Ontvangst bij Movir

17:45 u:            Opening GSFD, UPAC en Movir

18:00 u:            Spreker

19:15 u:            Afsluiting GSFD, UPAC

19:30 u:            Dinerbuffet, aangeboden door gastheer Movir

21:00 u:            Einde nieuwjaarsbijeenkomst

Plaats van handeling:

Movir, Brugwal 1, 3432 NZ Nieuwegein

Beste leden van de GSFD de UPAC,

De nieuwe vakbekwaamheidseisden

Zeer actueel is dat een ieder altijd aantoonbaar vakbekwaam moet zijn en daarbovenop is er inmiddels een diplomaplicht voor alle adviserende medewerkers.

Tegelijk zijn er maar liefst negen nieuwe adviesdiploma's geïntroduceerd. Met opnieuw een ingewikkelde overgangsregeling en met PE-plusexamens. Wat moet je als financieel dienstverlener nu allemaal regelen en hoe kom je aan die nieuwe diploma's?

Dik van Velzen, hoofdredacteur van de Beursbengel en adviseur van NIBE-SVV, alsmede Guus de Jonge van NIBE-SVV gaan ons tekst en uitleg verschaffen!


Kortom wacht niet tot het te laat is, maar maak jezelf bekend met alle details van de nieuwe vakbekwaamheidseisen.
Meld je aan voor deze bijeenkomst:

Let op zonder aanmelding kunnen wij uw entree niet garanderen.    

 

Met vriendelijke groet,

 

Wim Oudheusden
Gooische Sociëteit Financiële Dienstverlening

Jacqueline Brandwijk
Utrechtse Provinciale Assurantie Club
Het programma luidt als volgt:                                                                                                                                                                                                

17:00 u:            Ontvangst bij de Ernst Sillem hoeve door UPAC en GSFD

17:45 u:            Opening GSFD, UPAC

18:00 u:            Sprekers Dik van Velzen en Guus de Jonge

19:15 u:            Afsluiting GSFD, UPAC

19:30 u:            Dinerbuffet                            

21:00 u:            Einde bijeenkomst

Plaats van handeling:

Ernst Sillem Hoeve

Soestdijkerweg 10 b

3734 MH  Den Dolder

 

1. Federatie PE Plus arrangement

 

2. Nieuw vakbekwaamheidsstelsel

Info volgt

Het programma luidt als volgt:

17.00 uur:  Ontvangst

17.30 uur:  Aanvang jaarvergadering UPAC
18.20 uur:  Presentatie door Ledencommissie (gezamenlijk met GSFD)
18.35 uur:  Borrel met een hapje
19.30 uur:  Afsluiting

Lokatie

Ernst Sillem Hoeve

Jaarverslag 2013

Verslag ALV 2013

Strategie

Presentatie Commissie Nieuwe Leden

Geacht lid,

Samen met de collega's van de GSFD organiseren we op dinsdag 24 juni een BBQ.


Een mooi moment om in een nieuwe en ontspannen omgeving vakgenoten te ontmoeten.

Wij hopen u aan "het Blaricumse strand" te ontmoeten. Vooraf aanmelden is verplicht.

Namens de GSFD/UPAC

Joost de Jong

Het programma luidt als volgt:                                                                                              

17.00 uur ontvangst

18.00 uur aanvang BBQ

21.30 uur einde

Lokatie

De locatie is dit keer:


't Meenthuis Blaricum

Deltazijde 3 - 01 (nieuwbouwlocatie staat nog niet in alle navigatie)

1261 ZM Blaricum

T: 035 - 533 00 88

Routebeschrijving: klik hier

Voor de spoorzoekers onder ons:
A27 afslag Huizen. Onderaan de afslag volg Stichtseweg.
Deze gaat over in de Deltazijde (nieuwbouwlocatie).

Geacht lid,

De gevolgen van de Modernisering van de Ziektewet en andere actuele ontwikkelingen.

De laatste tijd is er veel veranderd op het gebied van sociale zekerheid. Denk aan de modernisering van de Ziektewet, de nieuwe Wet werk en zekerheid en de Participatiewet. Welke gevolgen hebben deze wetten voor u als ondernemer?  Dat hoort u op onze informatiebijeenkomst op 24 september.

Marjol Nikkels, specialist sociale zekerheid en topspreker bij congressen, zal u bijpraten over de laatste ontwikkelingen. De nadruk ligt op de gevolgen van de Wet beperking ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid vangnetters (BeZaVa).

Hoe beslist u of u eigenrisicodrager wordt voor de Ziektewet? En welke gevolgen hebben de nieuwe parameters Werkhervattingskas die op 1 september bekend worden voor het jaar 2015?

Namens de UPAC

Het programma luidt als volgt:                                                                                              

17.00 uur ontvangst

17.30 uur aanvang lezing

19.30 uur aanvang Diner

21.30 uur einde

Lokatie

Ernst Sillem Hoeve (Den Dolder)

Soestdijkerweg 10 - B

3734 MH Den Dolder

Telefoon : 035 666 8541

Marjol Nikkels

(Directeur CS Opleidingen BV)

 

Een bijeenkomst voor leden door leden! Op veler verzoek bieden wij een podium aan een drietal leden om een presentatie te houden waar alle leden in hun dagelijkse praktijk gebruik van kunnen maken.

Een drietal leden dus ook drie interessante onderwerpen:

  • Betty Bohte; huwelijksvermogensrecht en verzekeringen, moet je ze "gescheiden" zien?
  • Bart van Urk; de adviesbrief, snelle en complete adviestool voor je particuliere relaties!
  • Bart Weggemans; hoe geef je richting aan een letselschade advies, zonder zelf "geblesseerd" te raken?

Namens de GSFD

Joost de Jong

 Het programma luidt als volgt:                                                                        

Ontvangst         : 17.00 uur
Start drie-luik    : 17.30 uur
Diner                : 19.30 uur
Einde                : 21.30 uur

 

Lokatie

Ernst Sillem Hoeve (Den Dolder)

Soestdijkerweg 10 - B

3734 MH Den Dolder

Telefoon : 035 666 8541

Archief 2013

Beste leden van de Gooische- en Utrechtse Assurantieclubs,

Op 1 januari 2014 treedt de nieuwe Bedrijfsregeling Brandregres in werking. Kern van de nieuwe regeling is dat brandverzekeraars door bedrijven veroorzaakte schades wel regres kunnen nemen.

Dit heeft direct en grote gevolgen voor de verzekerde som van de aansprakelijkheids-verzekeringen. Iedere adviseur zal voor alle actieve AVB's  zijn klanten moeten adviseren of de noodzakelijkheid van verhoging van de verzekerde som moeten bepalen, zo worden ook de consequenties voor de bestaande AVB's uitgebreid besproken.

Dit actuele onderwerp met verstrekkende gevolgen verdient een krachtige presentatie, wij zijn verheugd te kunnen aankondigen dat wij Anita Hol-Bubeck bereid hebben gevonden de presentatie te verzorgen.

Vele vakgenoten zullen haar herkennen als docent (o.a. bij D&O) met name op het gebeid van schadeverzekeringen en Wft-opleidingen.

Tijdens de bijeenkomst worden aan de hand van voorbeelden de volgende onderwerpen besproken:

  • Motivatie aanpassing brand regresregeling
  • Verschillen oude en nieuwe regeling
  • Praktische gevolgen voor de bestaande portefeuille
  • Te verwachten problemen bij vaststelling verzekerde sommen en vinden van dekkingscapaciteit

Graag verwelkomen wij u allen op 13 november te Den Dolder,

Bestuur

 Het programma luidt als volgt:

17:00 u:           Ontvangst in de Ernst Sillem Hoeve

17:45 u:           Presentatie Anita Hol-Bubeck

19:00 u:           Dinerbuffet

21:00 u:           Einde bijeenkomst

 

Ernst Sillem Hoeve

Soestdijkerweg 10 b

3734 MH  Den Dolder

 

Anita  Hol-Bubecken 

Presentatie

 Beste leden van de Utrechtse Assurantieclub,

Er wordt en er is veel gezegd en geschreven over Social Media en daarmee blijven wij nog steeds op zoek naar de beste manier om dit medium te  gebruiken! Kees Kamsteeg neemt ons mee in de kansen en bedreigingen van het mis- en gebruik van Social Media in een interactieve setting.

De belangrijkste vraag luidt: Hoe kunt u social media inzetten om als bedrijf nog beter te functioneren?`

Kees Kamsteeg neemt ons tijdens deze lezing mee in de wereld van social media, als adviseur en "bewustmaker" begeleidt hij directies en medewerkers bij hun ontwikkeling op de diverse social media.

Hij laat hun beseffen dat zij midden in een wereld staan die ongemerkt een beeld over hun vormt en invloed op hun bedrijfsvoering uitoefent. Als ondernemer zet hij social media al jarenlang in en weet daarmee de zoekresultaten in Google succesvol te beïnvloeden.

De transitie naar dergelijke nieuwe modellen is een bron van energie en inspiratie en biedt ongekende mogelijkheden voor diegenen die bereid zijn de oude paden te verlaten!

Graag verwelkomen wij u allen op 25 september  te Den Dolder,



Het Bestuur

 Het programma luidt als volgt:

 

17:00 u:           Ontvangst in de Ernst Sillem Hoeve

17:45 u:           Presentatie Kees Kamsteeg

19:00 u:           Dinerbuffet

21:00 u:           Einde bijeenkomst

 

Ernst Sillem Hoeve

Soestdijkerstraat 10 b

3734 MH  Den Dolder

 

Kees Kamsteeg  

 

 

 Geacht UPAC lid,

Onze eerstvolgende bijeenkomst staat volledig in het teken van de collectieve eed met als motto "herstel van vertrouwen".

Inleider:
Mr. Femke de Jong - Struiksma (voorzitter Federatie van Assurantieclubs, advocaat Van Beem de Jong Advocaten)

Een belangrijk, plechtig moment. Maar voordat wij de eed met u afleggen, gaan we daar met u over in discussie. Want de eed is niet onomstreden. Is dit symboolpolitiek? Of draagt het werkelijk iets bij aan het herstel van vertrouwen?

Financiële dienstverleners zijn de afgelopen jaren doorlopend geconfronteerd met nieuwe wetgeving. Variërend van het provisieverbod op complexe producten en het invoeren van de eed, tot het aanscherpen van de zorgplicht en de vakbekwaamheidseisen. Het doel van deze wetgeving is om ervoor te zorgen dat het klantbelang beter wordt gediend. En dat daarmee het vertrouwen dat consumenten in de verzekeringsbranche hebben wordt hersteld.

Tijdens deze inleiding worden de laatste actualiteiten op wetgevingsgebied voor u geschetst. Maar daarna gaan we een stap verder. We gaan samen in debat over de vraag of al deze maatregelen nu daadwerkelijk bijdragen tot herstel van vertrouwen. En wat het in dat kader betekent om de eed - gezamenlijk - af te leggen.

Ter afsluiting kunt u met ons de eed (of de belofte) afleggen. Daarna zullen wij het glas met elkaar heffen.

Het Bestuur

 Het programma luidt als volgt:

17:00-18:00 ontvangst met borreltje en kopje soep
18:00-19:00 discussie o.l.v. Femke over de eedaflegging
19:00-19:15 eedaflegging
19:15-21:00 buffet
21:00-21:30 koffie en afsluiting Groot Kivitsdal te Baarn

Routebeschijving
 

 

Femke de Jong   


Op 5 september 2013 dient u een kopie van uw opgegeven legitimatiebewijs af te geven. Tevens dient u zich te legitimeren met uw originele legitimatiebewijs.

 Geacht UPAC lid,

Samen met de collega's van de Gooische Sociëteit voor Financiële Dienstverlening organiseren we op donderdag 27 juni wederom een BBQ.
Een mooi moment om in een ontspannen omgeving vakgenoten te ontmoeten.


De locatie is zoals reeds meerdere jaren:
Vernissage Bussum
dr. Abraham Kuyperlaan 1-A
1402 SB Bussum

U dient zich voor 21 juni a.s. hiervoor aan te melden via onze site www.upac.nl of via ons mailadres info@upac.nl

Wij hopen u dan te ontmoeten.


namens het UPAC bestuur
Jacqueline Brandwijk
voorzitter UPAC Het programma luidt als volgt:

De ontvangst is vanaf 17.00uur. De Barbecue begint om 18:00uur. 

Routebeschrijving

Vernissage Bussum
dr. Abraham Kuyperlaan 1-A
1402 SB Bussum

 

 Beste leden van de UPAC en GSFD,

De  Algemene ledenvergadering 2013 zal worden gehouden op woensdag 17 april 2013.

De stukken voor deze vergadering worden u zo spoedig mogelijk gemaild.

Daarnaast deel ik u mede dat het bestuur druk bezig is met de organisatie van een lezing. Zodra de spreker en locatie bekend zijn, ontvangt u de uitnodiging.

Met vriendelijke groet,
namens het UPAC bestuur
Jacqueline Brandwijk
voorzitter UPAC 

 

Het programma luidt als volgt:

19.30uur - ontvangst
20.00uur - aanvang vergadering 

 

De locatie is hotel/restaurant Mitland, Ariënslaan 1, 3573 PT Utrecht

Routebeschrijving

 

 Beste leden van de UPAC en GSFD,

Nieuwjaarsbijeenkomst:
In deze roerige tijd zijn uw assurantieclubs de UPAC en GSFD van mening alle leden naar grote hoogte te moeten leiden. Hiervoor hebben wij Delta Lloyd dit jaar bereid gevonden op te treden als onze gastheer! Zij hebben de prachtige presentatiezaal op de 32e etage van de Mondriaan toren beschikbaar gesteld!

Graag nodigen de UPAC en de GSFD u uit voor de Nieuwjaarsbijeenkomst!

De naam van gastspreker voor deze nieuwjaarsbijeenkomst kunnen wij helaas nog niet onthullen, deze volgt binnenkort! Alleen de locatie staat al garant voor bijzondere bijeenkomst.

Mede in samenspraak met Delta Lloyd en het te volgen protocol behandelen wij de aanmeldingen op volgorde van binnenkomst! Bij de aanmelding wordt u op naam geregistreerd en er wordt op uw verzoek een parkeerplaats onder in de Mondriaantoren gereserveerd.

Let op: zonder aanmelding kunnen wij uw entree niet garanderen en helaas is deze unieke locatie niet toegankelijk voor rolstoelen.

De Nieuwjaarsbijeenkomst is als altijd een goede gelegenheid om oude en nieuwe gezichten te zien, elkaar een goed jaar te wensen en goede ideeën uit te wisselen.

Graag verwelkomen wij u allen op woensdag 16 januari 2013, vanaf 17:30 uur bij onze gastheer Delta Lloyd: Amstelplein 6, 1096 BC Amsterdam!

Rest ons namens de besturen van de GSFD en de UPAC jullie allen fijne Kerstdagen te wensen en een goed begin van het nieuwe jaar!

Het Bestuur

 Het programma luidt als volgt:

17:30 u: Ontvangst
18:15 u: Aanvang
18:30 u: Gastspreker
19:30 u: Afsluiting GSFD
19:30 u: Dinerbuffet, aangeboden door gastheer Delta Lloyd
21:00 u: Einde nieuwjaarsbijeenkomst 

 

Routebeschrijving

 

Archief 2012

Geacht UPAC lid,

De assurantiewereld is veranderd en wij hebben alle leden willen informeren met een drieluik. De juridische gevolgen zijn gepresenteerd door Robin van Beem, de praktische invulling door Michael Mackaaij en nu de laatste van de drie!

Wie graag geïnformeerd wil worden over:
 
"Hoe vertel ik het mijn klant"

mag deze afsluiting van het drieluik niet missen! De spreker is Robbert van Velthuijsen, sinds 1998 is Robbert als gastdocent 'key-account management' verbonden aan de Erasmus Universiteit, tevens gaf hij les aan Nyenrode in Project Leadership.

Sinds kort houdt Robbert zich bezig met de ontwikkeling van cliëntgerichte vaardigheden voor managers en medewerkers van een Nederlands bankennetwerk. Naast zijn kennis van "retail" is deze ervaring waardevol op onze bijeenkomst van 14 november: De assurantiewereld is veranderd ! Hoe vertel ik het mijn klant?

Graag verwelkomen wij u allen op 14 november a.s. te Hilversum,

Namens het bestuur,
Jacqueline Brandwijk
Utrechtse Provinciale Assurantie Club

 

17:00 uur: Ontvangst
17:45 uur: Presentatie Robbert van Velthuijsen
19:00 uur: Dinerbuffet
21:00 uur: Einde bijeenkomst

 

Routebeschrijving

Villa Heideheuvel
Villa Heideheuvel (Mediapark Hilversum)
Sumatralaan 45
1217 GP Hilversum 

 

Robbert van Velthuijsen


Kernbegrippen in zijn werk voor grote ondernemingen zijn leiderschap, teamontwikkeling, verkoop- en algemene "zachte vaardigheden". Hij werkte onder meer voor ABN Amro, SNS Reaal, HLB Schippers, Sogeti, Heerema en Stater. Let op: kosten introducee: € 25,- per introducee

 

"De klant wordt buitenspel gezet" en "Level playing field een zegen?" zijn recente uitspraken van Michael Mackaaij, bij velen bekend door Multisafe B.V.!

Van veel leden hebben wij vaak de vraag gekregen of wij Michael Mackaaij wilde uitnodigen voor een lezing. Zijn visie is meer dan actueel en wij zijn verheugd hem te kunnen aankondigen. Onderstaand treft u zijn statement aan en dit zal tevens onderwerp zijn van zijn presentatie:

- Premiegerelateerde beloning en kostentoerekening is maatschappelijk niet langer gewenst en acceptabel. Hierdoor wordt de financiële markt gedwongen om te innoveren naar nieuwe investerings- en verdienmodellen, waarbij de klantbehoefte centraal dient te staan. De transitie naar dergelijke nieuwe modellen is een bron van energie en inspiratie en biedt ongekende mogelijkheden voor diegenen die bereid zijn de oude paden te verlaten!

17:00 uur: Ontvangst
17:45 uur: Presentatie Michael Mackaaij
19:00 uur: Dinerbuffet
21:00 uur: Einde bijeenkomst

 

Routebeschrijving

Ernst Sillem Hoeve
Soestdijkerstraat 10 b
3734 MH Den Dolder

 

Michael Mackaaij is zelfstandig ondernemer in de assurantiebranche, werkzaam bij Multisafe. Let op: kosten introducee: € 25,- per introducee


 

GSFD/UPAC Barbecue

Samen met de collega's van de Gooische Sociëteit voor Financiële Dienstverlening organiseren we op 5 september een BBQ.

In Bussum bevindt zich De Vernissage, dat gevestigd is in voormalig Fort IV, een onderdeel van de Nieuwe Hollandse Waterlinie.

Ontvangst: vanaf 17.00uur
Barbeque: 18:00......

 

Routebeschrijving

Vernissage Bussum
dr. Abraham Kuyperlaan 1-A
1402 SB Bussum
  

 

Lezing met als onderwerp:

  • Samenwerkingsovereenkomsten
  • Reikwijdte zorgplicht
  • vastlegging daarvan in juridische documenten

17.00 uur: aanvang lezing

 

Routebeschrijving

Ernst Sillemhoeve
Soestdijkerweg 10
3734 MH Den Dolder

 

Robin van Beem 

 

 

 

Jaarvergadering UPAC

Het programma luidt als volgt:

19:30 uur: aanvang vergadering
Locatie
Hotel Mitland
Arienslaan 1
3573 PT Utrecht

Routebeschijving  

 

Op veler verzoek nodigen wij u graag uit voor:

Van provisie naar factuur


De markt ziet er in 2013 totaal anders uit voor de verzekeringsbranche.
Provisies op Leven en Hypotheken dienen te worden uitgebannen, aldus Minister van Financiën De Jager. Alle stringente maatregelen dienen te leiden tot een ware cultuuromslag binnen de branche.

Wij zijn van mening dat wij met onze gastspreker Ramón Wernsen, u als intermediair een visie kunnen meegeven om de omschakeling van provisie naar klantbeloning eenvoudiger te bewerkstelligen.

Leden van de UPAC en van de GSFD zijn van harte welkom!

Het programma luidt als volgt:

17:00 u: Ontvangst in het Kruithuis van Fort Voordorp
17:45 u: Presentatie Ramón Wernsen
19:00 u: Dinerbuffet in het Kruithuis
21:00 u: Einde bijeenkomst


Fort Voordorp, Voordorpsedijk 28B, 3737 BK Groenekan

Routebeschijving

 

Ramon Wernsen

De gastspreker voelt zich sinds 1996 thuis in de wereld die personal finance heet. Hij is vanaf 2001 Master in Financial Planning (MFP) en werd in 2010 Certified Financial Planner (CFP).

Ramón vindt dat iedereen recht heeft op een deskundig en objectief advies dat uitmondt in een geïntegreerd financieel plan en hij biedt financieel dienstverleners een visie om financiële planning te integreren in haar businessmodel.

Hij is auteur van het boek: Van provisie naar factuur, dit is het onderwerp van zijn presentatie!

Mail: ramonwernsen@gmail.com  
Mobiel: 06-427 32 352

 

 

Nieuwjaarsbijeenkomst met Tom van 't Hek als gastspreker!

Leden van de UPAC en van de GSFD zijn van harte welkom!

17.30 uur - 18.15 uur: Ontvangst met drankje in Hans Bartelszaal en foyer
18.15 uur - 18.20 uur: Betreden auditorium
18.20 uur - 18.25 uur: Opening door Boudewijn van Uden
18.25 uur - 18.30 uur: Opening voorzitter UPAC
18.30 uur - 19.30 uur: Voordracht gastspreker (Tom van 't Hek)
19.30 uur - 19.35 uur: Sluiting voorzitter GSFD
19.35 uur - 21.00 uur: Buffet/Diner
21.00 uur: Einde nieuwjaarsbijeenkomst

 

ASR
Urecht

Routebeschijving

Tom van 't Hek is een allround presentator die zijn presentaties en lezingen tot in de puntjes voorbereidt. Zijn brede maatschappelijke en sportieve kennis en zijn sterke vocabulaire zorgen ervoor dat hij in zijn presentaties de juiste snaar bij zijn toehoorders weet te raken.

Met inspirerende voorbeelden uit de sport weet Tom van 't Hek elk (management)thema bereikbaar en begrijpelijk te maken. Daarnaast is hij een uitstekende en ervaren dagvoorzitter en discussieleider.

Tom van `t Hek 

Archief 2011


Tijdens de PE-sessies worden de volgende modules behandeld: Basis, Schade, Leven, Beleggen en Volmacht Algemeen. Alle modules in 1 dag.

U kunt zich aanmelden bij Carry Doeven op: carrydoeven@xs4all.nl, telefoon: 06-48493016. Meld u snel aan voor het verkrijgen van de leerstof voor een goede voorbereiding.

Aanvang: 9:00 uur
Tot ongeveer: 19:30 uurDe Groene Inval te Baarn

Routebeschijving

 

Mw Carry Doeven

Uw docent neemt u tijdens het programma op interactieve wijze mee door alle PE onderwerpen van 2010-2011.
Uw actieve deelname en uw standaardantwoordformulier vormen tezamen de basis voor de beoordeling door de docent.

Er volgt geen aparte toets meer aan het eind van het programma. Het hele dagprogramma vormt de toets. Discussies, cases, stellingen en andere werkvormen zorgen voor een afwisselende dag (zie www.nibesvv.nl voor de promotievideo).
 
U ontvangt ter voorbereiding op de bijeenkomst per module het PE boekje, tevens handig naslagwerk, en toegang tot de NIBE-SVV E-learning omgeving.
Het PE boekje behandelt kort en bondig alle gewijzigde stof en de E-learning omgeving biedt u de mogelijkheid uw kennis door middel van oefentoetsen voorafgaand aan de bijeenkomst te toetsen. Per module moet u ongeveer uitgaan van een dagdeel zelfstandige voorbereiding.

 www.carrydoeven.nl



Tijdens de PE-sessies worden de volgende modules behandeld: Basis, Schade, Leven, Beleggen en Volmacht Algemeen. Alle modules in 1 dag.

U kunt zich aanmelden bij Carry Doeven op: carrydoeven@xs4all.nl, telefoon: 06-48493016. Meld u snel aan voor het verkrijgen van de leerstof voor een goede voorbereiding.

Aanvang: 9:00 uur
Tot ongeveer: 19:30 uurDe Groene Inval te Baarn

Routebeschijving

 Mw Carry Doeven

Uw docent neemt u tijdens het programma op interactieve wijze mee door alle PE onderwerpen van 2010-2011.
Uw actieve deelname en uw standaardantwoordformulier vormen tezamen de basis voor de beoordeling door de docent.

Er volgt geen aparte toets meer aan het eind van het programma. Het hele dagprogramma vormt de toets. Discussies, cases, stellingen en andere werkvormen zorgen voor een afwisselende dag (zie www.nibesvv.nl voor de promotievideo).
 
U ontvangt ter voorbereiding op de bijeenkomst per module het PE boekje, tevens handig naslagwerk, en toegang tot de NIBE-SVV E-learning omgeving.
Het PE boekje behandelt kort en bondig alle gewijzigde stof en de E-learning omgeving biedt u de mogelijkheid uw kennis door middel van oefentoetsen voorafgaand aan de bijeenkomst te toetsen. Per module moet u ongeveer uitgaan van een dagdeel zelfstandige voorbereiding.

 www.carrydoeven.nl 

 



De nadruk zal worden gelegd op de nalatenschapsplanning, mede in relatie tot de belasting en de vrede in de familie.

Het betoog heeft een zeer onderhoudend karakter.

Ontvangst: vanaf 17.00uur
Aanvang bijeenkomst: 17.30uur
Na de lezing: buffetNH Jan Tabak
Amersfoortsestraatweg 27
1401 CV Bussum
Tel. 035-6959911

Routebeschijving

Professor M.J.A. van Mourik
www.professorvanmourik.nl 

Ontvangst: tussen 19:00 en 19:30 uur
Vergadering: van 19:30 tot uiterlijk 20:45 uur
Bowlen: van 21:00 tot 22:00 uur
Einde avond: 22:00 uur

 

Hotel Mitland
Ariënslaan 1
3573 PT Utrecht
T: 030 - 27 15 824

Routebeschijving

 

Op 1 september 2010 heeft het UWV de WGA cijfers 2011 bekend gemaakt. In de media is toen aangegeven dat de cijfers niet veel zijn gewijzigd ten opzichte van vorig jaar. Uit analyses uitgevoerd door deskundigen is men echter tot de conclusie gekomen dat door de gestegen correctiefactor, een WGA schade de bedrijfscontinuïteit van een bedrijf kan bedreigen.

De werkgever betaalt namelijk niet alleen de WGA uitkering gedurende 10 jaar aan de (ex)-werknemer, hij betaalt ook een overheadtoeslag die kan oplopen tot 100% van de uitkering. De uitvoeringskosten bij het UWV worden in tegenstelling tot bij een verzekeraar, niet gedragen door alle verzekerden, maar alleen door de bedrijven met schade.
Wat betekent dit voor 2012? Uittreden of overstappen? Als werknemers van onze relaties arbeidsongeschikt raken en in de WGA terechtkomen heeft dit vaak grote financiële gevolgen voor uw organisatie. Eén werknemer in de WGA betekent al aanzienlijk hogere kosten.
Het antwoord hierop en de oplossing wordt u aangeboden door de GSFD en de UPAC en gepresenteerd door Marjol Nikkels.

Ontvangst: vanaf 17.00uur
Aanvang bijeenkomst: 17.30uur
Na de lezing: buffetGroot Kivitsdal te Baarn

Routebeschijving

 

Marjol Nikkels

Wij waren blij met de bevestiging van Marjol Nikkels dat zij het erg leuk vindt om te komen, maar zeer verheugd met haar opmerking dat zij ons de kansen wil tonen die voor het oprapen liggen in de WGA eigen risicodrager advies markt, tevens met het oog op de komst van een minimumpremie voor grote bedrijven met een nul risico.

Marjol meldde ons dat die datum ook zeer actueel nieuws biedt met de nieuwe parameters voor 2011, die dan net bekend zijn gemaakt en welke gevolgen hebben die nieuwe (hogere?) parameters dan? Tenslotte geeft zij aan dat nadenken van belang is op welke wijze je de werkgever helpt met het invullen van zijn re-integratie verplichtingen.

Powerpointpresentatie

Om het eerste halfjaar van 2011 af te sluiten, hebben we een informele bijeenkomst voor u gepland.

Samen met de collega's van de Gooische Sociëteit voor Financiële Dienstverlening organiseren we op 6 juli een Zomerbarbeque.

In Bussum bevindt zich De Vernissage, dat gevestigd is in voormalig Fort IV, een onderdeel van de Nieuwe Hollandse Waterlinie.

Ontvangst: vanaf 17.00uur
Barbeque: 18:00......

 

De Vernissage
Dr. Abraham Kuyperlaan 1a
1402 SB Bussum

Routebeschijving

 

Tijdens deze bijeenkomst worden de volgende modules behandeld: Basis, Schade, Leven, Beleggen en Volmacht Algemeen. Alle modules in 1 dag.

U kunt zich aanmelden bij Carry Doeven op: carrydoeven@xs4all.nl, telefoon: 06-48493016. Meld u snel aan voor het verkrijgen van de leerstof voor een goede voorbereiding.

Aanvang: 9:00 uur
Tot ongeveer: 19:30 uurDe Groene Inval te Baarn

Routebeschijving

 Mw Carry Doeven

Uw docent neemt u tijdens het programma op interactieve wijze mee door alle PE onderwerpen van 2010-2011.
Uw actieve deelname en uw standaardantwoordformulier vormen tezamen de basis voor de beoordeling door de docent.

Er volgt geen aparte toets meer aan het eind van het programma. Het hele dagprogramma vormt de toets. Discussies, cases, stellingen en andere werkvormen zorgen voor een afwisselende dag (zie www.nibesvv.nl voor de promotievideo).
 
U ontvangt ter voorbereiding op de bijeenkomst per module het PE boekje, tevens handig naslagwerk, en toegang tot de NIBE-SVV E-learning omgeving.
Het PE boekje behandelt kort en bondig alle gewijzigde stof en de E-learning omgeving biedt u de mogelijkheid uw kennis door middel van oefentoetsen voorafgaand aan de bijeenkomst te toetsen. Per module moet u ongeveer uitgaan van een dagdeel zelfstandige voorbereiding.

 www.carrydoeven.nl 

 

Herinnert u zich de boeiende discussie van anderhalve maand terug nog; met als inhoud het vraagstuk van de positionering van ons assurantiebedrijf "Zorg dat je uit "het midden" wegkomt en bepaal een onderscheidende positie en propositie!"

Met onze volgende spreker Mr. Wence Rupert, die zijn sporen op zijn vakgebied al heeft verdiend, bieden wij u wederom een kans om uw onderscheidende positie te versterken.

Graag nodigen wij u dan ook uit tot het bijwonen van een zeer leerzame bijeenkomst met als titel "Beroepsaansprakelijkheid". Onze gastspreker neemt ons mee langs de diverse klippen in dit gecompliceerde water en zoomt daarbij in op onze rol als hij zich buigt over het vraagstuk van de zorgplicht en zal antwoord proberen te geven op de vraag "Hoever gaat die zorgplicht?". Kortom, weer een avond die zal bijdragen tot uw vakkennis en slagvaardigheid!

Kosten:
UPAC leden : gratis
introducées : € 25,-

Tenslotte attenderen wij u graag op de laatste PE/WfT einde PE traject 30 juni 2011:
De definitieve datum voor de laatste PE sessie is nu bekend : 23 juni in de Groene Inval in Baarn.
Modules: Basis, Schade, Leven, Beleggen en Volmacht Algemeen. Alle modules in 1 dag. Aanmelden bij Carry op: carrydoeven@sx4all.nl, telefoon: 06-48493016. Meld u snel aan voor het verkrijgen van de leerstof voor een goede voorbereiding. GEEN toets. Tijden 09.00 tot ongeveer 19.30 uur.

Ontvangst: vanaf 17:00 uur
Aanvang bijeenkomst: 18:00 uur
Na de lezing: buffetGroot Kivitsdal te Baarn

Routebeschijving

 

Wence Rupert

Wenceslaus Rupert (1967) studeerde Nederlands Recht aan de Universiteit van Utrecht en daarnaast internationaal recht aan de Universiteit van Rome. Sinds 1995 is hij werkzaam als advocaat te Rotterdam en sinds 2003 is hij verbonden aan Stadermann Luiten Advocaten. Zijn specialisme is het aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht. Hij adviseert en procedeert over polisaangelegenheden, beroepsaansprakelijkheid (artsen, advocaten, architecten en rechtsbijstandverleners) en aanverwante zaken.

Het feit dat Mr. Rupert ook nog eens secretaris is van de Vereniging voor Verzekeringswetenschap en redacteur van het Assurantie Magazine, brengt hem wel heel erg dicht bij onze werksfeer.

website